“Toca, mira i escolta” (I3)

Aquest matí, els més petitons de l’escola hem fet la nostra primera sortida. Ha estat a la biblioteca dels Safareigs de la Creu Alta. Ens ha encantat conèixer què és una biblioteca i veure què s’hi fa dins, ja que a la nostra classe ens agrada molt treballar i aprendre a partir dels contes.
Quan hem arribat, l’Elisabet ens ha ensenyat la sala on seríem. Era una sala molt acollidora plena de contes i llibres de tots els temes. Una capsa ben gran al mig de la sala ens esperava i ens han explicat moltes curiositats sobre els diferents tipus de contes que existeixen: contes rimats, contes musicals, àlbums il·lustrats…

Hem explicat uns quants contes: Baby pop, Benvinguda, El petit globus vermell, l’àlbum de l’Adela i les deu gallines… El que més ens ha sobtat en general, ha estat conèixer els contes d’ombres xineses, on a partir de llums de llanternes podem projectar la nostra història a la paret. També hem conegut diferents animals del mar que brillaven quan apagàvem el llum.
Hem repassat conceptes com ara els números i diferents cançons com la del “Sol solet” i “La lluna i la pruna” que ens han acompanyat també dins d’un conte.
Com que a l’escola tenim el nostre carnet, ens hem pogut emportar uns quants contes cap a l’aula per continuar aprenent moltes coses.
Un dels contes que ens hem volgut dur-nos ha estat “Blanc i negre” de Meritxell Martí, escriptora sabadellenca i que, a més a més, a l’aula tenim altres títols d’ella com: “Cap a l’escola”, “Un regal de por”, “Quina ràbia de joc!”
Ha estat un plaer gaudir d’aquest espai i tot i ser els més petitons, ho hem fet molt bé, seguint les tres normes de la biblioteca: mantenir el silenci, parlar fluixet quan hem de comentar alguna cosa i gaudir de la lectura!!
Ha estat un matí molt entretingut i segur que ben aviat repetirem!!