Quin goig veure com treballaven els nostres petits investigadors de l´ESO fent el Treball de Síntesi.

Hi ha dues maneres d’obtenir coneixement: una és de forma deductiva i l´altra és de forma inductiva. Posem un exemple: Ramon i Cajal va descobrir coneixements nous que no eren en cap llibre ni en cap manual. Era tan creatiu, tan apassionat i estava tan motivat que quasi dedicava les 24 hores del dia a investigar …

Aquests nous coneixements que Ramon i Cajal va descobrir deductivament, després es van normativitzar (sent recollits en llibres i manuals) perquè així aquests coneixements poguessin  ser transmesos als altres. Per tant, els alumnes que ara accedeixen als coneixements de Ramon i Cajal no ho fan de manera deductiva sinó inductivament ja que els adquereixen  a partir d’un llibre o d´un manual preestablert (sense haver d´investigar res). Gràcies al rigor i a l’esforç dels professors per a ensenyar aquests “manuals” (en forma d´assignatures) és com els nostres alumnes aprenen a llegir, a multiplicar, aprenen història, biologia, etc.. Però a la nostra escola no ens oblidem d’aquella altra manera d’aprendre (deductiva) que tenia Ramon i Cajal  i durant una setmana ens dediquem , fent un Treball de Síntesi, a promocionar també l’aprenentatge deductiu (que els alumnes investiguin sols, des de la passió i d´una forma autònoma i creativa) ja  que dotar a l’alumnat  d´eines  per a saber fer recerca entenem que té un valor educatiu afegit de primer ordre ja què els permetrà encarar amb moltes més possibilitats d’èxit el seu futur educatiu i també el seu futur  profesional (els qui només sàpiguen fer coses inductives, reproductives i estereotipades segurament seran els candidats ideals per a ser substituïts per robots, mentre que els qui demostrin tenir capacitats deductives, creatives i innovadores seran els qui més progressaran ).. Si cliqueu aquí podreu veure un VÍDEO del que van fer els nostres petits investigadors.